Kérdése van?  +36-20/3434-551

Ha el tudod képzelni, meg tudod valósítani.
Ha meg tudod álmodni, képes vagy valóra váltani.

Fontos a mobilbarát honlap mind a látogatóinak, mind a jó keresési találatokhoz!
Google folyamatosan pontozza mennyire mobilbarát és milyen gyorsan töltődik be a honlapja különböző eszközökön. Önnek mennyire mobilbarát a honlapja?

Webáruház készítés + bankkártyás vásárlás - [design-radiator.co.uk]

Webáruház készítés, bankkártyás vásárlás

webaruhaz-keszites-1

Leírás...

Joomla 2.5 honlap és ViruteMart 2 webáruház készítése bankkártyás és PayPal vásárlással, egyedileg készített Joomla komponenssel.
 

 

Munkálatok...

  • Joomla 2.5 honlap telepítése és kialakítása

  • egyedi VirtueMart 2 sablon készítés

    egyedi Joomla 2.5 sablon készítés

  • egyedi K2 sablonok készítése

  • egyedi igényeknek megfelelő Joomla komponens készítés

 

Technológia

  • Joomla 2.5 CMS

 

Alkalmazott kiegészítők...

  • VirtueMart 2 webshop

  • intelligens továbbfejlesztett tartalomkonstrukciós komponens

  • intelligens tartalomszerkesztő komponens (szövegszerkesztő)

  • képgaléria beépülő modul

  • űrlap küldő komponens (email küldő)

  • cikk bárhol beépülő modul

  • tabber beépülő modul (fülecskés felosztású tartalom)

  • Facebook Like Box beépülő modul

 

Megrendelő


Senia G

webáruház készítéséről...

link-1megnézem a honlapot

saját kezűleg frissíthető honlapról révén szó, a honlap átadása után lehetnek eltérések az itt bemutatottaktól!

{slide=Történet|closed}

Gyors és evidens munkának néztem elébe mikor megkaptam a megbízást. Így nem is volt kétséges, hogy bár a meglévő megrendelések szinte duplán is kitöltik a hónapomat, mindenképpen örömmel vállalom, hisz a munka egyszerűsége mellett még plusz érv volt, hogy mégiscsak egy új sablon elkészítéséről van szó, ami kifejezetten a legközelebb áll szívemhez, a számos szolgáltatások között. Egy jó kis sablonkészítést nehezen tudok visszautasítani.

Tehát a megrendelés tárgya részemről

  • Joomla 2.5 sablon készítés és

  • VirtueMart 2 sablon készítése volt.

  • Plusz esetleg az alaprendszer megteremtése, hogy mindenből a jelenlegi legfrissebb verzió legyen alkalmazva

vagyis Joomla és VirtueMart rendszer, plusz egyéb, az idők folyamán kitapasztalt hasznos kiegészítők telepítése.

Megrendelői részről pedig teljesül minden más saját kezűleg, hisz már eddig is számos Joomla alapú VirtueMart rendszerű honlapjuk is helyet foglalt az interneten az évek folyamán.

Honlap és a webáruház sablon arculata a megrendelői kéréseknek megfelelően mindenképpen minimalista irányzat, mely megfelel következőknek

  • letisztult minimális grafikai elemek
  • rendezett és átlátható struktúra,
  • felhasználóbarát, funkcionalitás

thumb-webaruhaz-hover(...ez utóbbi talán hagyhat még némi kivánni valót maga után. Gondolok itt például a kizárólag jobb oldali navigációra, de azért ez nem annyira súlyos állapot. Megvan a maga célja és praktikuma.
Hasonló lehet a vélemény egyesek szemében az "élénk" rikító zöld színnel melyek a linkeknél, button-oknál, és itt ott a hover-eknél jelenik meg. Viszont én végül elég jól megbarátkoztam vele. Először egy kicsit "merésznek" tűnt.)

Első gondolatra inkább egy kicsit visszafogottabb zöld tónust választottam volna az uralkodó barnához, viszont erősen ellensúlyoz mindent a szép termék fotók sokasága, maguk a termékek.

A visszajelzésekből leszűrve összességében tökéletes lett. A célt (halkan mondva) szinte maximálisan elérte. Folyamatosan látogatják és az értékesítés is tökéletesen működik. Mi is lehet jobb konverzió egy webáruház esetében, mint hogy vásárolnak róla.

Nagyon halványan alkalmaztam egy kis harmadik generációs css3 stílus meghatározást. Ilyenek például a kategória és termékek lista oldalon a

  • dobozkák legömbölyített sarkai,
  • dobozkák enyhe jobb árnyékolása
  • dobozkák egérrel "hover" állapotban átvált zöldre kis rövid lineáris animáció átmenettel.
  • oldal címek, termék nevek szabványos webfont-októl eltérő betűcsalád alkalmazása

Ezekkel az új generációs CSS3 stílus deklarációkkal tényleg teljesen minimumra lehetett redukálni a grafikai munkálatokat, hiszen ezeknek köszönhetően nem volt szükség PhotoShopban előre elkészíteni a dobozkákat, majd feldarabolni őket és egy kilóméteres css meghatározást írni ahhoz, hogy a holapon ismét összeálljon.


Gyorsan teltek a napok, már szinte heteket is számba lehetett volna venni, mikor kiderült, hogy az eddig evidensnek letudott dolgok mégsem annyira mondható egyszerűnek és a megrendelői oldalról betudott tennivalók mégsem annyira megoldható saját kezűleg.

Mi volt az elmélet?

Sok termék van, nem szeretnénk egyenként felvinni.

Megrendelő
Semmi gond, létezik export import. Elkészítem néhány termék felvitelével a webáruház sablonját, aztán egy Excel táblában szépe rögzíteni kell a szükséges termékadatokat és feltölteni. (szinte pik-pak művelet) Gábriel

Szükség van bankkártyás fizetésre, hogy ne csak rendeljenek, hanem azonnal meg is tudják vásárolni a termékeket, kiválasztani a szállítási módokat…

Megrendelő
Ez sem probléma. Választani kell a nem túl sok bank közül, ahol a webes kártyás fizetés megoldott, ott egy kis civódás az összekötéssel és megoldott a vásárlás. A szállítási lehetőségeket pedig előre be kell állítani, rengeteg szállítási lehetőség áll rendelkezésre.

Gábriel

Szóval mi sem egyszerűbb. Mondhatni csak fenék kell hozzá és idő. Tehát szolgáltatói, ill. tervezői oldalról nem feltétlenül kell részt venni benne, mert a VirtueMart webáruház adminisztrációs felületének megismerése közben, után ezek mind megoldhatóak. Tehát, ha a megrendelőnek van rá ideje, akkor hasznosan részt tud venni új webáruháza kialakításában.

De elmélet után aztán jött a gyakorlat…

01mint kiderült az a sok sok termék (bár maga a termék is sok) de főleg a termékenkénti tulajdonságok több 100-ra is tehető. Van termék, aminek több száz a méretvariációja (szélesség, hosszúság, mélység), különböző a teljesítményük és ráadásul ezeket a tulajdonságokat három féle kivitelben is gyártják. És még hab a tortán, hogy kétszáz feletti a színek variációja is és nem ugyanaz minden terméknél.

Habár a VirtueMart 2 webáruháznak nagyon jó az egyedi mezők konstrukciója, ezen infók ismerete után már kiderül, hogy kevés lesz a tudása erre a megoldásra.
Plusz, mivel több százra rúg egy termék méret, teljesítmény és szín választéka, így senki nem fog válogatni egy kilométer hosszú száraz legördülő listából. Így aztán adja magát a következő kényszerű lépés, szükség lesz egy több lépéses szűrési lehetőségre is.

Megoldás

Egyedileg elkészített VirtueMart komponens, mely a fent felsorolt „problémákat” gond nélkül elvégzi.
Ennek a komponensnek a segítségével CSV formátumban fel tudjuk tölteni a termékenkénti megfelelő több száz variációt, tulajdonságot.
Ezek után a komponens a bevitt adatokat külön külön legördülő listákba teszi felosztva szélességre, magasságra, mélységre, teljesítményre, színre stb…. A legördülő listák segítségével szűrni lehet a a különböző tulajdonságokat, majd a szűrés utáni eredményeket szintén egy legördülő listába jeleníti meg. Minél több pontban szűrünk, annál jobban csökken az eredménylistában a termékek száma.

Egy-két módosítási kör és gyakorlati próba után teljesen kiforrott ügyes kis VirtueMart komponens lett belőle. Piszkosul megkönnyítve a webáruház karbantartási és felhasználói oldalát is!

termekverziok-szurese

02Mint kiderült, a bankkártyás vásárlásnál jó lenne, ha nem jönnének be különböző banki oldalak, meg netán jó lenne ha lehetne kártya nélkül is vásárolni, ha esetleg valakinek nincs dombornyomott kártyája.

Megoldás

PayPal regisztráció, melyet játszi könnyedséggel össze lehet kötni a VirtueMart rendszerével. Viszont ha valaki még nem regisztrált valamilyen PayPal számlát, fiókot, az így elsőre nem kis fába vágja a fejszéjét. De ha végre sikerült átlátni és minden opciót megismerni, megláthatjuk, hogy egy nagyon jó kis fizető rendszer.

webaruhaz-keszites-5

 Pár szóban a PayPal Bank rendszeréről

Ha webáruház indulásánál nem akarunk bajlódni országunkban található bankokkal való szerződésekkel, megközelítőleg 50-100 e forint összegeket kiadni, majd havidíjakat fizetni, akkor mindenképpen indulásnak a legjobb választás a PayPal rendszer. Mellette szól még, hogy

  • világszerte több millióan használják és van PayPal fiókjuk, tehát a fizetési felülete igencsak közismert.
  • ha esetleg valaki nem sűrűn vásárol az interneten az is nagyon könnyen eligazodik a felületen, mert meglehetősen felhasználóbarát, egyértelmű a kialakítása
  • nem beszélve arról, hogy a felületét némileg webáruházhoz lehet igazítani számos sablon alkalmazásával, így vevőinknek nagyobb bizalma van a vásárlással kapcsolatban.
  • megkönnyítjük a PayPal számlások vásárlási lehetőségét (ami nem kevés létszám), hisz a PayPal számla lényege, hogy bankkártya kézhezvétele nélkül is azonnal tudunk könnyedén vásárolni.
  • biztonságos, tehát előszeretettel használják a felhasználók
  • ha valakinek nincs PayPal számlája, akkor is könnyedén tud vásárolni a webáruházban, mert számos bankkártyát elfogad és plusz költségek nélkül.
  • nincs szerződési díj, nincs havi költség.

tömören, hirtelen ennyi. Majd el külön cikkben részletesebben.

 

{slide=Képek|open}

webáruház - nyitóoldal

webaruhaz-keszites-2

webáruház - termék oldal

webaruhaz-keszites-3

webáruház - kosár oldal

webaruhaz-keszites-4

 

{/slides}